2014. december 21., vasárnap

A Párválasztó trilógia értékelés

Sziasztok! Nagyon sajnáljuk,hogy hetekig hanyagoltuk az oldalt,és titeket is. Most hivatkozhatnánk az iskolára és a rokkantságot okozó házi feladatokra és felkészülésre,de nem csak ez játszott szerepet. Személy szerint lelkileg kimerültünk ebben a félévben és nagyon örülünk,hogy végre valahára a jól megérdemelt szünetünket töltjük mindannyian!:)



Ezen alkalommal (nem mellesleg, először) a Párválasztó trilógiát hoztam nektek,teljes egészében. Régi tartozásomat szeretném leróni. Igaz ebben a hónapban,mint kint is láthatjátok csak az első /illetve közkívánatra a második/ részt hoztam volna értékelésre de még egy potyautast is hozzácsaptam ehhez a bejegyzéshez. Remélem nem bánjátok.:)


A Párválasztó (1.):

(A történet körülbelül a 2200-as években játszódik [nincs pontos forrás]. 2024-ben a kasztok behozatala után,sokakra igen nehéz élet várt. A világba visszatért a királyuralom,és ez Illeával sem volt másképp. Az egykori Amerikai Egyesült Államokban egyfajta hagyománnyá vált,hogy az uralkodók "közemberekkel" házasodjanak. Ennek érdekében pályázatot hirdettek és várták,hogy az új hercegnét köszönthessék a palotában. A sorsolás eleinte véletlenszerű volt és 35 lány kezdte meg versengését a koronáért és a herceg szívéért,aki az általa választott utolsó hölgyet feleségül vette és akivel együtt kezdték meg közös életüket.. E pillanatban Maxon hercegen a sor,hogy kiválassza ki a 35 lány közül az Ő utolsó hölgye. America Singer,szeretője Aspen Leger nyomására nevez be a Párválasztóba egy jobb élet reményéért. America nem számít rá,hogy beválasztják egyrészt kasztja,másrészt pedig szépsége miatt (amit ő persze máshogy lát). De egy "véletlen" folytán hirtelen a palotában találja magát,és észbe kap,hogy talán a herceg nem is az akinek hitte.)


Amikor a könyvesboltban a kezembe kaptam igazán boldog voltam és izgatott amiatt a sok pozitivitás miatt ami ezt a könyvet körülöleli. America Singer,Maxon herceg és a többiek kemény 2 hónapig álltak a polcomon arra várva,hogy belépjek gyönyörű,elképesztő és csodálatos világukba. Ez részben annak köszönhető,hogy nálam elég nehezen indulnak be az események és várom azt a fordulópontot amikor a cselekmény olyanná válik amire vártam. Ez a Párválasztónál America "véletlenszerű" beválogatása után történt. Rá kellett ugyan is jönnöm,hogy ez a könyv nem rossz. Sőt..Kifejezetten tetszik. Tetszett America talpra esett karaktere,tetszett az egész elképzelés. Személy szerint nekem ez egy kicsit múlt a jövőben hangulata volt. Ugyanis a királyságok,a kasztok és a véres harcok egy picit visszarepítettek a múltba,de mégis a kamerák a fényűzés és az a sok pompás dolog a jelenben tartott. Nem tudtam,ezt hogy lehetséges összehozni,de az írónőnek sikerült amiért le a kalappal előtte,mert valljuk be igazán szép történetet hozott össze. Ahogy említettem a világ és a sok karakter magával ragadott. Olykor,olykor még a ruhák gondolatával is eljátszottam.A főhősnőt ebben a részben MÉG kifejezetten imádtam. Tetszett a realitása,tetszett,hogy miképp áll a dolgokhoz, a mentalitása és a fent említett talpra esettsége. Csak úgy faltam a sorokat. Körülbelül másfél nap alatt végeztem vele és mikor vége lett...amikor ráeszméltem,hogy nincs több sor,nincs több mondat hihetetlenül mérges lettem. Imádtam a Párválasztót,még a maga hibáival is. Izgalomból sosem volt kevés,és a 'régi' továbbá az újonnan érkezett szerelmi szálból is elég volt. Egyszóval élveztem. Hihetetlenül tetszett. Néha le kellett raknom annyira felbőszített a történet. Sírtam,nevettem,dühöngtem rajta,de végtére is; CSODÁLATOS volt.:)


Történet:5/5


Borító: 5/5

-----------------------------------------------------------------------

Az Elit (2.):

 (America bejutott az Elitbe. A versenyben maradt hat lánnyal kell megküzdenie,ha tényleg szereti Maxont. De vajon tényleg szereti? Vajon kit választ America? Maxont  herceget? Aki meghalna érte? Akitől annyi mindent remélt és annyi mindent kapott? Vagy a most már palotaőrt,egykori szerelmét Aspent? Aki a legnehezebb időkben is mellette volt? Akivel a szegényes,mégis boldog életüket tervezték a Párválasztó előtt?)


Nem tudom,hogy sokakat meglepek-e, de ez a rész..Valami borzalmas volt látni, főhősnőnk őrlődését a két férfi közt. Megértem Americát,hogy nehéz lehet a döntés,de ebben a részben teljesen elásta magát nálam. Egyrészt emiatt,másrészt pedig a korábbi America,aki átvette tettei esetleges következményeit is teljesen eltűnt.Bármennyire is megutáltam őt e könyv alatt, a történet,ezenkívül a hatalmas kráteren kívül hozta a formáját. Olyan dolgok derültek ki melyre álmomban sem gondoltam volna. Olyan jelenetek zajlottak le melyeken nem tudtam mit tegyek,már már fájt,hogy nem tudok közbe avatkozni,vagy esetleg a részese lenni a történetnek.A szintén CSODÁLATOS világ ismét visszatért és egyáltalán nem veszített varázsából. Összevetve ismét egy fantasztikus könyvet kaptunk. Hihetetlen kalandokkal,új szereplőkkel,szituációkkal és érzelmekkel lettünk gazdagabbak. Ezt a könyvet is csak pörgettem és számomra nagy hibái miatt is hihetetlenül szerettem. Bár a három részből ezt éreztem a leggyengébbnek mégis csak nyáladzani tudok róla,vagyis;Fantasztikus,fantasztikus,fantasztikus!!!


Történet:5/4

Borító:5/4

-----------------------------------------------------------------------

Az Igazi (3.):

(Hamarosan befejeződik a párválasztó és Americanak egyre jobban húz a szíve Maxonhoz. De vajon szabad az út az igaz szerelem felé? Vajon Aspen árnyéka végigkíséri útja során? De ami a legfontosabb;Kit választ Maxon?!)


Számomra a legkedvesebb könyvem. Számomra a legjobb befejezés. Imádtam. MINDEN EGYES SORÁT. Az Elit befejezése után,csalódottan vettem tudomásul,hogy nem tudok hozzájutni a könyvhez. De hosszú várakozás után végre a kezemben tarthatom a kedvenc trilógiám,kedvenc könyvét. America ebben a részben valamelyest észhez tért, Sokkal józanabb volt és önzetlensége ismét megnyilvánult. Örültem,hogy ebben a részben nem vett fő szerepet ez a szerelmi háromszög. Igazán kellemes volt az egész. A szereplőket még jobban megismertük, Maxontól ismét elolvadtam továbbá alig ocsúdtam fel az egyik esemény hatása alól,rögtön azon kaptam magam,hogy már egy másik kellős közepén vagyok. Nem tagadom,nem egyszer újraolvastam a kedvenc jeleneteimet a könyből,ami nem kevés volt.Nagyon tetszett,hogy az írónő játszadozott az érzelmeimmel. Tényleg nem tudtam,hogy hogy alakul végleg. Mintha egy érzelmi hullámvasútra váltottam volna jegyet. Boldogságból mély szomorúságba váltottam át lapról-lapra. Aztkell mondjam bár méltó befejezése volt a trilógiának,én még többet szeretnék. Egyszerűen nem tudok betelni vele. Képtelenség. Talán elfogultságom végett is fogok erre a könyvre maximális értékelést adni,mint a történet mint a hihetetlenül gyönyörű borító szempontjából.


Történet:5/5*

Borító:5/5*

-----------------------------------------------------------------------

Bejegyezte: Katy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése